Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Do zadań Działu Ekonomiczno - Administracyjnego należy w szczególności:
1) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
2) bieżące, prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej, ewidencji księgowej i sprawozdawczości, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
a) przygotowywanie i wypłacanie wynagrodzeń, świadczeń pieniężnych dla pracowników z tytułu wykonywania pracy,
b) terminowe regulowanie bieżących zobowiązań DPS,
c) egzekucja wierzytelności,
d) sporządzanie i terminowe przekazywanie sprawozdań finansowych,
e) przygotowywanie analiz i planów wydatków,
f) kontrola przedkładanych dokumentów, zgodnie z regulaminem kontroli wewnętrznej,
g) prowadzenie kasy oraz dokonywanie wypłat gotówki,
3) nadzór nad prawidłowym transportem, przechowywaniem gotówki, dokumentów finansowych oraz nad właściwym ich zabezpieczeniem,
4) opracowywanie projektów instrukcji, regulaminów z zakresu prowadzonych spraw,
5) przekazywanie akt finansowych do archiwum.
Do zadań Sekcji Gospodarczej należy w szczególności:
1) prowadzenie prawidłowej gospodarki magazynowej DPS wraz z udokumentowaniem operacji magazynowych,
2) zapewnienie transportu i zaopatrzenia DPS,
3) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Domu pod względem technicznym i ochrony p.poż.,
4) prowadzenie okresowych przeglądów obiektu oraz dokonywanie bieżących napraw, remontów i konserwacji pomieszczeń i sprzętu,
5) prowadzenie kart drogowych oraz właściwe zabezpieczenie samochodów służbowych,
6) prawidłowe wykonywanie prac gospodarczych, ogrodniczych, porządkowych,
7) ustalanie potrzeb w zakresie zakupu wyposażenia materiałów (środków czystości, żywności) niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania DPS oraz ich realizacja, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych,
8) sprawowanie nadzoru nad prawidłową eksploatacją budynku, pomieszczeń, instalacji oraz sprzętu,
9) prowadzenie ksiąg inwentarzowych, cechowanie mienia i sprawowanie kontroli nad jego zabezpieczeniem,
10) prowadzenie książki obiektu budowlanego zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane.
Do zadań Sekcji Żywienia należy w szczególności:
1) prowadzenie kuchni i zapewnienie żywienia odpowiadającego nornom i zasadom żywienia,
2) przygotowywanie i wydawanie posiłków,
3) zapewnienie czystości oraz właściwych warunków higieniczno - sanitarnych na terenie kuchni,
4) ścisłe przestrzeganie norm i przepisów sanitarno - epidemiologicznych oraz przepisów BHP i p.poż.
Do zadań Działu Terapeutyczno-Opiekuńczego należy w szczególności:
1) sprawowanie kompleksowego pielęgnowania mieszkańców,
2) współpraca z mieszkańcem, lekarzem, członkami zespołu terapeutyczno – opiekuńczęgo w zakresie planowania pielęgnacji, leczenia i rehabilitacji,
3) nawiązanie kontaktu z mieszkańcem DPS oraz tworzenie warunków niezbędnych do zaspokajania indywidualnych potrzeb bytowych, opiekuńczych, zdrowotnych, wspomagających, psychologicznych i społecznych,
4) prowadzenie różnych form oddziaływania terapeutycznego, zajęcia warsztatowe, świetlicowe, kulturalno-oświatowe, artystyczne, rehabilitacyjne,
5) prowadzenie dokumentacji związanej z przyjęciem i pobytem mieszkańca,
6) planowanie i realizacja indywidualnych planów wspierania mieszkańca dostosowanych do potrzeb, zainteresowań, wieku, płci oraz zaleceń lekarskich,
7) wyrabianie zaradności osobistej i pobudzanie aktywności społecznej mieszkańców,
8) organizacja świąt, uroczystości okazjonalnych oraz imprez kulturalnych i turystycznych,
9) załatwianie wszelkich spraw urzędowych dotyczących mieszkańców DPS,
10) budowanie właściwej relacji między mieszkańcami i personelem Domu,
11) zapewnienie mieszkańcom Domu stałej łączności z pracownikami pierwszego kontaktu,
12) utrzymanie stałych kontaktów z rodzinami mieszkańców, instytucjami i organizacjami pomocowymi, sądami, ZUS, stowarzyszeniami, fundacjami, sponsorami,
13) zapewnienie mieszkańcom Domu warunków do swobodnego praktykowania własnej religii,
14) nadzór nad mieniem mieszkańców,
15) podawanie leków zgodnie z zaleceniami lekarza i wykonywanie zabiegów,
16) prowadzenie gospodarki lekami,
17) nadzór nad posiłkami,
18) zmiana bielizny i odzieży,
19) udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej w nagłych wypadkach i zachorowaniach,
20) pomoc przy opracowywaniu jadłospisu,
21) prowadzenie magazynu z bielizną,
22) prowadzenie działalności konsultacyjno - edukacyjnej o charakterze profilaktycznym oraz szerzenie oświaty zdrowotnej,
23) wykonywanie zabiegów fizjoterapeutycznych, masaży, ćwiczeń, gimnastyki przyłóżkowej zgodnie z zaleceniami lekarza,
24) właściwe wykorzystanie aparatury i urządzeń rehabilitacyjnych,
25) bieżące prowadzenie kart zabiegów i dziennika pracy sali rehabilitacyjnej,
26) szerzenie oświaty sanitarnej poprzez instruktaże dla mieszkańców i personelu,
27) dbanie o czystość mieszkańców i pomieszczeń,
28) pomoc przy codziennej toalecie,
29) zapewnienie właściwego stanu higieniczno - sanitarnego pomieszczeń DPS.
Do zadań Radcy prawnego należy:
1) udział w opracowaniu aktów prawnych w zakresie działań DPS oraz opiniowanie tych projektów,
2) opiniowanie projektów umów i porozumień z innymi podmiotami w zakresie działania DPS,
3) udział w procedurze przetargowej zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych organizowanych przez DPS,
4) informowanie o stanie prawnym w zakresie działalności DPS oraz o uchybieniach w jego działaniach w zakresie stosowania prawa,
5) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa DPS i jego mieszkańców,
6) występowanie w charakterze pełnomocnika dyrektora DPS w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi w sprawach dotyczących działania DPS.
7) prowadzenie spraw organizacyjnych Domu, a mianowicie prowadzenie i uzupełnianie dokumentacji dotyczącej statutu, regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Domu.
Do zadań Pracownika do spraw kadr należy:
1) przygotowywanie materiałów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażeniami i zmianą stanowisk pracy pracowników DPS,
2) prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych. urlopów oraz spraw związanych z czasową niezdolnością do pracy, wydawanie legitymacji, zaświadczeń o zatrudnieniu dla pracowników DPS,
3) ustalanie i realizacja planu i kontroli pracy,
4) analizowanie stanu zatrudnienia i wynagrodzeń w DPS,
5) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej GUS i resortowych dotyczących zatrudnienia,
6) kontrola porządku i dyscypliny pracy,
7) przygotowywanie wniosków w sprawach wyróżnień, nagradzania i karania pracowników,
8) załatwianie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na emeryturę i rentę,
9) prowadzenie spraw dotyczących dokształcania pracowników DPS,
10) prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
11) prowadzenie spraw socjalnych i BHP.
Do zadań Pracownika do spraw kontroli zarządczej należy:
1) monitorowanie stanu wdrożenia kontroli zarządczej w DPS,
2) współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych Domu przy opracowywaniu analiz ryzyka,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z kontrolą zarządczą,
4) inicjowanie i wdrażanie po uzyskaniu zgody Dyrektora wszelkich rozwiązań doskonalących pracę i jakość usług DPS.
Do zadań Pracownika do spraw informatycznych należy:
1) realizacja zadań w zakresie informatyki i komputeryzacji DPS,
2) obsługa i ochrona sieci teleinformatycznej w DPS,
3) nadzór nad przestrzeganiem zasad i wymagań bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych, w tym nadzór nad prawidłowym działaniem zabezpieczeń w celu ochrony danych osobowych,
4) przestrzeganie zasad określonych w instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych,
5) podejmowanie inicjatyw w celu zwiększenia bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych, w tym bezpieczeństwa danych osobowych,
6) prowadzenie i aktualizowanie strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz odpowiedzialność za zapewnienie ciągłości dostępu do informacji zgromadzonych w BIP-ie,
7) odpowiedzialność za realizację zadań wynikających z przepisów w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej,
8) realizacja zadań wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
9) sporządzanie sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw,
10) instalacja nowych wersji programów,
11) serwis sprzętu komputerowego,
12) archiwizacja danych.
Do zadań Specjalisty do spraw medycznych należy:
1) współpraca z lekarzami, organizowanie wizyt mieszkańcom u lekarza pierwszego kontaktu i u lekarzy specjalistów,
2) prowadzenie dokumentacji pracownika pierwszego kontaktu,
3) współpraca z dietetykiem w zakresie stosowanych diet,
4) zaopatrzenie Domu i mieszkańców w leki i środki opatrunkowe,
5) uczestniczenie w zespołach terapeutyczno – opiekuńczych.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |